Dacă ești producător, importator sau comerciant de băuturi ai obligația legală să intri și să finalizezi procedura de înregistrare în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare

Înregistrarea este obligatorie și se face pe site-ul administratorului SGR, www.returosgr.ro.

Nerespectarea acestei obligații legale atrage o serie de sancțiuni: amendă sau suspendarea temporară a activității.

Cine trebuie să se înregistreze în Sistemul de Garanție-Returnare?

Toți operatorii economici care produc sau comercializează produse din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje primare nereutilizabile din plastic, sticlă sau aluminiu, cu dimensiuni între 0,1 litri și 3 litri, inclusiv magazinele online, operatorii care vând prin intermediul automatelor, industria HoReCa dar și cei care comercializează aceste produse ca și gamă complementară (ex. librării, magazine de electrocasnice și electronice etc). Această obligație legală se aplică și celor cei care și-au început activitatea după 28 Februarie 2023.

Cum se face înregistrarea?

Înregistrarea se face online pe site-ul www.returosgr.ro al administratorului SGR și este o obligație legală, conform Hotărârii de Guvern nr. 1074/2021.

Care sunt pașii de înregistrare dacă nu am cont?

  1. Accesezi link-ul  https://portal.returosgr.ro/   și creezi un un cont de utilizator, introducând datele de identificare ale companiei și datele de contact ale persoanei desemnate în relația cu administratorul SGR.
  2. După activarea contului, persoana desemnată în relația cu administratorul SGR va completa toate informațiile solicitate, în conformitate cu prevederile legale.

Ce informații completează comercianții?

În cazul comercianților, aceștia trebuie să înregistreze în platformă:

  1. punctele de vânzare și datele referitoare la produsele vândute în anul 2022;
  2. estimarea de produse vândute pentru anul în curs;
  3. Formularul Standard de Înregistrare SEMNAT, care marchează finalizarea procedurii de înregistrare.

Ce informații completează producătorii?

În cazul producătorilor, după activarea contului, aceștia trebuie să înscrie:

  1. numărul de unități de ambalaje SGR și greutatea aferentă a ambalajelor, exprimată în kilograme, introduse pe piața națională în anul 2022, defalcate pe fiecare lună,
  2. categorii de produse conținute, tip de material pe subcategorii, inclusiv culoarea materialului (pentru plastic) și dacă plasticul conține barieră de oxigen (în principal pentru produsele alcoolice),
  3. volumul (număr de mililitri) pe unitate de ambalaj.

Cum mă asigur că am finalizat procesul de înregistare?

După introducerea datelor mai sus menționare, se va genera Formularul Standard de Înregistrare în SGR – completat automat cu datele deja introduse. Formularul trebuie semnat de către reprezentantul legal, folosind o semnătură electronică simplă sau calificată, tot prin intermediul portalului RetuRO.

Finalizarea procesului de înregistrare se face doar după generarea și semnarea Formularului Standard de Înregistrare.

Înregistrează-te acum în baza de date a SGR!

Unde găsesc suport pentru procedura de înregistrare în platformă?

Pentru a ajuta operatorii economici să parcurgă cu succes procesul de înregistrare, RetuRO pune la dispoziție pe site-ul său, www.returosgr.ro, materiale informative, precum  ghiduri de înregistrare în platformă și întrebări frecvente.

De asemenea, operatorii economici beneficiază în continuare de suport tehnic prin intermediul serviciului de Call Center dedicat, apelabil la numărul de telefon 021 207 00 09 de luni până vineri între orele 09:00 – 18:00, cu excepția sărbătorilor legale. Acesta va fi disponibil pentru a oferi asistență tehnică și a clarifica orice întrebări legate de procesul de înregistrare în SGR.

Ce se întâmplă după etapa de înregistrare?

Înregistrarea este o etapă preliminară intrării în funcțiune a Sistemului de Garanție-Returnare la nivel național.

După această etapă de înregistrare, RetuRO va începe procedura de semnare a  contractelor cu operatorii economici care s-au înregistrat în baza de date SGR. Încheierea contractelor se va face tot prin intermediul platformei  www.returosgr.ro.

Sistemul Garanție-Returnare este conceput pentru a încuraja returnarea ambalajelor de băuturi de unică folosință în vederea reciclării și reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte de economie circulară din România. Acesta este administrat de compania RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. desemnată în acest sens prin Hotărâre de Guvern.

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. ( www.returosgr.ro ) a fost creat de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu, Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate și Asociația Retailerilor pentru Mediu și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

RetuRO, administratorul SGR, va asigura transparență asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană. 

Articole similare

Comentariul tau aici